Zasady zwracania produktów kupionych on-line w sklepie internetowym Mami Kids
Konsument, który zawarł umowę na odległość lub umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od niej bez podawania przyczyny w terminie 7 dni. Znaczy to tyle, że przysługuje Ci prawo do namysłu, umożliwiające zapoznanie się z towarem i rozważenie zakupu. Takie samo prawo przysługuje Przedsiębiorcom na prawach konsumenta.
Żeby efektywnie odstąpić od umowy:
- złóż nam oświadczenie o odstąpieniu od umowyMożesz przesłać je nam drogą mailową na adres: sklep@mamikids.pllub wydrukować je i włożyć do zwracanej nam paczki.
- wyślij nam nietrafiony zakup na adres:
Mami Kids Ewa Polkowska
Ul. Wojskowa 11
08-110 Siedlce
z dopiskiem Zwrot Mami Kids. Koszt zwrotu zgodnie z polskim prawem ponosi kupujący.
Zwrócimy Ci niezwłocznie środki, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Ciebie oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zachowujemy prawo do wstrzymania się ze zwrotem otrzymanej od Ciebie płatności do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Ciebie dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. W przypadku, kiedy zdecydujesz się korzystać z produktu, który chcesz zwrócić odpowiadasz za zmniejszenie jego wartości. Pamiętaj, że możesz użyć produktu tylko by sprawdzić jego cechy i funkcje.
7 dni na odstąpienie od umowy liczymy:
– dla umowy, która dotyczy towaru – od momentu, kiedy otrzymasz zamówione produkty, czyli od momentu kiedy Ty lub osoba trzecia, upoważniona przez Ciebie, wejdziecie w posiadanie zamówienia
– dla treści cyfrowych – od dnia zawarcia umowy
Pamiętaj, że od reguły odstąpienia od umowy istnieją wyjątki. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi (lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta) w przypadku gdy:
- przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
- zawarł umowę o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
Szczegółowe informacje na temat odstąpienia od umowy znajdziesz w naszym Regulaminie.
Zasady reklamowania produktów:
Mamy obowiązek dostarczyć Ci towar zgodny z umową. Jeżeli kupiony towar jest niezgodny z umową, konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta może złożyć reklamację, w której określi swoje żądania dotyczące doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową (przez naprawę lub wymianę). Jeśli naprawa lub wymiana będą niemożliwe lub zbyt kosztowne możemy w toku reklamacji obniżyć cenę reklamowanego produktu lub przyjąć odstąpienie od umowy (Uwaga – jedynie kiedy nie będziemy mogli doprowadzić towaru do zgodności z umową lub wada będzie bardzo istotna)
Przez 2 lata od zakupu towaru odpowiadamy wobec Ciebie za zakupioną rzecz. Kiedy towar jest niezgodny z umową? Podpowiadamy:
- kiedy opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność towaru są niezgodne z umową,
- towar nie jest przydatny do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, i o którym to celu powiadomił sprzedawcę najpóźniej w momencie zawarcia umowy i który sprzedawca zaakceptował,
- towar nie nadaje się do celu, do którego zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju,
- towar nie zapewnia trwałości i bezpieczeństwa, których można się spodziewać dla tego rodzaju towarów, lub nie występuje w określonej ilości,
- towar nie został dostarczony z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać,
- towar nie odpowiada wzorowi lub próbce udostępnionej przed zakupem,
- brak zgodności towaru z umową wynika z niewłaściwego zamontowania towaru, jeżeli zostało ono przeprowadzone przez sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność, lub niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez konsumenta było wynikiem błędów w instrukcji dostarczonej przez sprzedawcę.
Jeśli, któryś z powyższych punktów dotyczy Twojej sytuacji masz 2 lata (chyba, że w gwarancji produktu określono inaczej) na złożenie reklamacji.
By złożyć reklamację:
- wypełnij formularz reklamacji
- wyślij wypełniony formularz wraz z załącznikami [ zdjęcia, filmik, które pozwolą nam szybko ocenić Twoje zgłoszenie] na adres email: sklep@mamikids.pllub drogą pocztową na adres serwisu:
Mami Kids Ewa Polkowska
Ul. Wojskowa 11
08-110 Siedlce
z dopiskiem Reklamacja Sklep Mami Kids
Po przyjęciu zgłoszenia Twojej reklamacji, jeśli będzie taka potrzeba odbierzemy od Ciebie towar do sprawdzenia lub naprawy na nasz koszt. Będziemy z Tobą w kontakcie przeprowadzając proces reklamacji.
Reklamacje wysyłane na adres naszego serwisu lub serwisów producentów paczką za pobraniem nie będa przyjmowane.
W przypadku kiedy towar jest niezgodny z umową, możesz żądać jego doprowadzenia do zgodności z umową poprzez:
- usunięcie niezgodności poprzez naprawę,
- wymianę rzeczy na wolną od wad.
Możesz też żądać obniżenia ceny bądź odstąpić od umowy, pamiętaj jednak, że przysługuje Ci to jedynie w określonych przypadkach:
- jeśli wymiana bądź naprawa towaru będą niemożliwe do przeprowadzenia,
- jeśli nie doprowadzimy towaru do zgodności w umową w rozsądnym czasie, albo będzie się to wiązało z nadmiernymi niedogodnościami,
- jeśli nie odbierzemy reklamowanego towaru do naprawy bądź wymiany,
- jeśli towar został zamontowany zanim ujawniła się jego niezgodność z umową, a my nie zdemontujemy go do naprawy, bądź nie oddamy i zamontujemy ponownie naprawionego lub wymienionego towaru na nasz koszt,
- jeśli niezgodność towaru występuje dalej mimo podjęcia przez nas próby doprowadzenia go do zgodności z umową,
- jeśli brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny, bądź odstąpienie od umowy bez skorzystania z prawa do naprawy lub wymiany,
- jeśli oświadczymy lub wynika to z okoliczności, że nie będziemy mogli doprowadzić towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności.
Więcej informacji na temat reklamacji znajdziesz w naszym Regulaminie sprzedaży.